DRUKUJ
2020-12-08

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności dla strony internetowej https://ppplubin.bip.gov.pl/

 

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Lubinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony
internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron
internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności
ma zastosowanie do strony internetowej https://ppplubin.bip.gov.pl/

 

Data publikacji strony internetowej: 19.08.2019 r.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 07.12.2020 r.

 

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie sporządzono dnia: 01.12.2020 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

 

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada:  Agnieszka Zając
  • E-mail: a.zajac@ppplubin.pl
  • Telefon: 781 700 190

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

 

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji, itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl/

 

Dostępność architektoniczna

  • główne wejście znajduje się od strony hali sportowej, prowadzą do niego schody,
  • przy wejściu znajduje się podjazd dla osób niepełnosprawnych ruchowo,
  • bezpośrednio przy budynku znajduje się parking dla samochodów,
  • wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy poradni,
  • dodatkowo są wejścia od strony Niepublicznej Bursy Szkolnej oraz Młodzieżowego Domu
    Kultury w Lubinie – dostępne dla określonych grup pracowników w określonych godzinach,
  • przy wejściu głównym znajduje się hol oraz sekretariat,
  • poradnia zajmuje pomieszczenia na parterze budynku oraz jedno pomieszczenie na I piętrze,
  • z korytarza istnieje dostęp na I piętro klatką schodową,
  • budynek nie zapewnia wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni
    komunikacyjnych budynków – nie posiada wind,
  • w poradni nie ma komunikatów dźwiękowych i świetlnych dla osób niewidomych
    i słabowidzących,
  • osoby niesłyszące i głuchonieme nie mają możliwości skorzystania z usług tłumacza języka
    migowego przy załatwianiu spraw,
  • do poradni może wejść osoba z psem asystującym.